Som marknadsledande fastighetsbolag har vi ett ansvar att agera affärsetiskt och vara ett föredöme. Våra affärsrelationer och vårt arbetssätt ska genomgående präglas av våra värdeord; kunskap, ärlighet, handlingskraft och gemenskap. Vi gör affärer utifrån vår värdegrund, har korta beslutsvägar och arbetar kontinuerligt med arbetsmiljö, kultur och kompetens – för att skapa ett gott företagsklimat. Vårt mål är att detta ska ha en positiv påverkan på såväl hyresgäster som leverantörer och inspirera till utveckling av den egna organisationen.



En hållbar ekonomi
God lönsamhet, en hög soliditet och god tillgång till kapital är avgörande för att vi ska kunna ta tillvara möjligheter till nya investeringar i form av fastighetsförvärv och ny- och ombyggnadsprojekt. God service till våra kunder och hög kvalitet på våra lokaler ger förutsättningar för goda hyresintäkter.
Detta tillsammans med en god kostnadseffektivitet lägger grunden för ett bra ekonomiskt resultat. Vi måste nå våra ekonomiska mål för att kunna satsa på ett hållbart arbetssätt, samtidigt som vi måste arbeta hållbart för att i längden kunna uppnå våra ekonomiska mål. Allt hänger ihop.

Rapporter
I vår års- och hållbarhetsredovisning kan du läsa mer om våra finansiella mål och våra affärsmål.
Till rapporter
Leverantörsrelationer
Vi ställer höga krav på våra leverantörer när det gäller allt från miljö och klimatpåverkan till etik och arbetsmiljö. Alla som arbetar på vårt uppdrag ska ha rimliga arbetsvillkor och en god arbetsmiljö. Vi ökar också kraven på leverantörerna när det gäller cirkularitet, återbruk och miljöstatistik. Du kan läsa mer om vår uppförandekod för leverantörer här.
För att stödja det lokala näringslivet och bidra till att skapa arbetstillfällen i Öresundsregeionen prioriterar vi leverantörer med lokal förankring.

Långsiktiga kundrelationer
Förutom en kontinuerlig dialog med våra hyresgäster gör vi årligen en kundundersökning. Syftet med den är att identifiera, mäta och utveckla Wihlborgs framgångsfaktorer. I undersökningen har våra hyresgäster möjlighet att ge synpunkter på, och därmed i förlängningen påverka, Wihlborgs agerande och erbjudande.

Etik och antikorruption
Det är en självklarhet att vi på Wihlborgs arbetar för att agera på ett etiskt korrekt sätt och även att aktivt motverka korruption. Wihlborgs arbetar kontinuerligt med dessa frågor på agendan för att säkerställa att inga fall av korruption eller oetiskt agerande förekommer. Detta görs bland annat genom vår uppförandekod, som årligen ses över av Wihlborgs styrelse.
Vid eventuell misstanke om korruption eller liknande missförhållande finns möjlighet att anmäla detta via vår visselblåsningsfunktion.
Kontakt

