Wihlborgs hyr ut 2 000 kvm i Jägersro

Wihlborgs har tecknat avtal med investeringsbolaget Sandberg Development AB om 2 000 kvm i fastigheten Rosengård 130:403 i Jägersro i Malmö. Avtalet omfattar tre år med tillträde den 1 september 2022.

Familjeägda Sandberg Development har varit verksamt i Malmö i över 60 år och har engagemang i bolag som Granuldisk, Aimpoint, Rescue Intellitech och GAIM.

Fastigheten Rosengård 130:403 ligger på Agnesfridsvägen, mitt i attraktiva och växande Jägersro.

- Vi är glada att Sandberg Development stärker sin närvaro i Jägersro i vår fastighet. Området har ett strategiskt bra läge mellan yttre och inre ringvägen och goda kommunikationer. Den spännande mixen av små och stora företag från en mängd olika branscher ger området en speciell dynamik och framåtanda, säger Ulrika Hallengren, vd för Wihlborgs.

Wihlborgs Fastigheter AB (publ) är ett fastighetsbolag med fokus på kommersiella fastigheter i Öresundsregionen. Fastighetsbeståndet finns i Malmö, Helsingborg, Lund och Köpenhamn. I Malmö, Lund och Helsingborg är Wihlborgs det ledande fastighetsbolaget. Fastigheternas bokförda värde uppgår till 50,6 Mdkr med ett årligt hyresvärde om 3,5 Mdkr. Wihlborgs är noterat på Nasdaq Stockholm, Large Cap.

Peter Olsson, regionchef, 040-690 57 62

Wihlborgs delårsrapport januari-mars 2024 presenteras den 23 april - inbjudan till presentation

Wihlborgs hyr ut 4 800 kvm på Ideon i Lund

Wihlborgs hyr ut 3 300 kvm till Region Skåne i Malmö