Wihlborgs uppdaterar obligationsprospekt

Pressmeddelande

Wihlborgs Fastigheter AB publicerar det uppdaterade prospektet för bolagets MTN-program med en ram om 4 000 Mkr.

Finansinspektionen har godkänt prospektet, som uppdateras årligen. Det nya grundprospektet daterat 28 februari 2022 ersätter tidigare grundprospekt daterat 24 februari 2021.

Prospektet finns tillgängligt på bolagets hemsida, www.wihlborgs.se.

Denna information är sådan information som Wihlborgs Fastigheter AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 28 februari 2022 kl. 17:00 CET.

Wihlborgs Fastigheter AB (publ) är ett fastighetsbolag med fokus på kommersiella fastigheter i Öresundsregionen. Fastighetsbeståndet finns i Malmö, Helsingborg, Lund och Köpenhamn. I Malmö, Lund och Helsingborg är Wihlborgs det ledande fastighetsbolaget. Fastigheternas bokförda värde uppgår till 50 Mdkr med ett årligt hyresvärde om 3,5 Mdkr. Wihlborgs är noterat på Nasdaq Stockholm, Large Cap.

Arvid Liepe, ekonomi- och finanschef, 040-690 57 31

Visa alla pressmeddelanden
Delårsrapport jan-sep 2022: Arbetsplatser fortsätter leverera

Wihlborgs sektorledare i global hållbarhetsranking