Wihlborgs tecknar avtal med logistikkund med snabb inflyttning i Helsingborg

Wihlborgs hyr ut 11 200 m² i Plåtförädlingen 11, i Hamn-City i Helsingborg, till en logistikkund med tillträde i augusti.

Området Hamn-City i södra Helsingborg har ett strategiskt läge nära Sveriges näst största containerhamn och god tillgänglighet till både E6/E4 och kollektivtrafik. Här kommer den nya logistikkunden nu att etablera ett center för att effektivisera logistikflödena vad gäller returhantering.

- Att valet föll på Wihlborgs är en kombination av flera faktorer – stora ytor i ändamålsenliga lagerlokaler med ett snabbt tillträde i ett av södra Sveriges bästa logistiklägen, säger Ulrika Hallengren, vd för Wihlborgs.

Wihlborgs Fastigheter AB (publ) är ett fastighetsbolag med fokus på kommersiella fastigheter i Öresundsregionen. Fastighetsbeståndet finns i Malmö, Helsingborg, Lund och Köpenhamn. I Malmö, Lund och Helsingborg är Wihlborgs det ledande fastighetsbolaget. Fastigheternas bokförda värde uppgår till 47,1 Mdkr med ett årligt hyresvärde om 3,3 Mdkr. Wihlborgs är noterat på Nasdaq Stockholm, Large Cap.