Wihlborgs skriver avtal med Mindpark som växer i Hyllie

Just nu bygger Wihlborgs kontorshuset Kvartetten i Hyllie och här skapas framtidens kontor med fokus på hållbarhet – för miljö och människa. Nu har Wihlborgs skrivit avtal med coworkingaktören Mindpark vilket kommer att stärka upplevelsen och servicen i Kvartetten. Mindpark flyttar in i början av 2023.

Mindpark är en prisbelönad och framgångsrik coworkingaktör som bland annat finns i Wihlborgs lokaler i den gamla Tretornfabriken i Helsingborg och i Slagthuset vid Malmö Central samt i Lund och Hyllie. Efterfrågan på flexibla kontorslösningar, mötesrum och kontorsservice har varit över förväntan i Hyllie och Mindpark växer nu med 800 kvm coworkingytor och mötesrum i vår fastighet Kvartetten.

- Vi har varit fullt belagda från första dagen i Hyllie och därför är vi fantastiskt glada att vi nu kan utöka vår närvaro i denna spännande och expansiva stadsdel. Vi har idag ett väldigt fint samarbete med Wihlborgs och ser fram emot att få vara med och utveckla serviceerbjudandet i Kvartetten, säger Helene Tigerström, manager på Mindpark Hyllie.

I Kvartetten kommer Mindpark att bemanna receptionen i entréplan där besökare hälsas välkomna av en barista. Här kommer även att finnas en coworkingyta och bokningsbara mötesrum. Mindpark erbjuder även hyresgäster frukost eller fruktkorgar och kan bistå med att arrangera event i och utanför huset.

- Allt fler hyresgäster önskar en ökad service och flexibilitet. I Kvartetten vill vi verkligen satsa på att medarbetarna ska må bra och trivas. Här finns moderna kontor med stort ljusinsläpp, en fantastisk takterrass, service som Instabox och cykellounge med reparationsmöjligheter. Mindpark kommer att vara en viktig del av kontorsupplevelsen och bidra med liv och rörelse i hela huset, säger Ida Lejdström, fastighetschef på Wihlborgs.

Kvartetten ligger ett stenkast från Hyllie station. 16 000 kvm moderna kontorslokaler är redo för inflyttning i början av 2023. Planen är att byggnaden ska trippelcertifieras enligt Miljöbyggnad guld, hälsocertifiering WELL och NollCO\2\.

Läs mer om Kvartetten: https://www.wihlborgs.se/kvartetten

Wihlborgs Fastigheter AB (publ) är ett fastighetsbolag med fokus på kommersiella fastigheter i Öresundsregionen. Fastighetsbeståndet finns i Malmö, Helsingborg, Lund och Köpenhamn. I Malmö, Lund och Helsingborg är Wihlborgs det ledande fastighetsbolaget. Fastigheternas bokförda värde uppgår till 46,7 Mdkr med ett årligt hyresvärde om 3,3 Mdkr. Wihlborgs är noterat på Nasdaq Stockholm, Large Cap.

Ida Lejdström, fastighetschef Wihlborgs, 040-690 57 96
Helene Tigerström, manager Mindpark Hyllie, 0702-10 76 68

RÄTTELSE: Kallelse till årsstämma i Wihlborgs Fastigheter (publ)

Wihlborgs publicerar års- och hållbarhetsredovisning för 2023