Peter Olsson ny regionchef på Wihlborgs

Peter Olsson, idag fastighetschef på Wihlborgs, blir ny regionchef i Malmö. Peter har lång erfarenhet från fastighetsbranschen, varav de senaste fyra åren på Wihlborgs.

Peter Olsson ansvarar idag för Wihlborgs fastigheter i Dockan och Hyllie. Tidigare har han arbetat som fastighetsförvaltare på Kungsleden och som marknadsområdeschef på Svea Real.

- Det är en styrka för oss att kunna växa inifrån och dessutom ger det våra medarbetare utvecklingsmöjligheter inom bolaget. Med Peter Olsson som regionchef får vi fortsatt stort kund- och affärsfokus men också kontinuitet och stabilitet. Förutom Peters gedigna kunskap om verksamheten väger hans personliga egenskaper tungt och jag är mycket glad att nu kunna välkomna honom till koncernledningen, säger Ulrika Hallengren, vd för Wihlborgs.

- Jag är mycket glad att få möjlighet att ta ett övergripande ansvar för förvaltning och utveckling av vårt fastighetsbestånd i Malmö. Vi har en fantastisk och kundnära organisation och jag ser fram emot att vi gemensamt får ta oss an den framtida utvecklingen i Malmö med våra kunder, säger Peter Olsson.

Peter Olsson tillträder rollen som regionchef den 1 maj 2021 och kommer att ingå i Wihlborgs koncernledning. Fram till dess är Andreas Ivarsson tillförordnad regionchef i Malmö vid sidan av sitt ordinarie uppdrag som projekt- och utvecklingschef.

Wihlborgs Fastigheter AB (publ) är ett fastighetsbolag med fokus på kommersiella fastigheter i Öresundsregionen. Fastighetsbeståndet finns i Malmö, Helsingborg, Lund och Köpenhamn. I Malmö, Lund och Helsingborg är Wihlborgs det ledande fastighetsbolaget.

Fastigheternas bokförda värde uppgår till 47,0 Mdkr med ett årligt hyresvärde om 3,4 Mdkr.

Peter Olsson, 040-690 57 62

Wihlborgs hyr ut 3 300 kvm till Region Skåne i Malmö