Magnus Prochéus lämnar Wihlborgs för att bli fastighetsdirektör i Helsingborg

Magnus Prochéus, regionchef i Malmö och medlem i Wihlborgs koncernledning, har utsetts till fastighetsdirektör i Helsingborgs stad och frånträder därmed sin roll på Wihlborgs.

Magnus Prochéus har varit anställd på Wihlborgs sedan februari 2019 och ansvarar för Wihlborgs fastighetsbestånd i Malmö.

- Magnus har gjort en fin insats på Wihlborgs och har med sin erfarenhet och sitt ledarskap varit med och byggt upp en stark och handlingskraftig organisation för förvaltningsområde Malmö. Det fokuserade och kundnära arbetssättet fortsätter därmed med stort engagemang från hela förvaltningsorganisationen, säger Ulrika Hallengren, vd för Wihlborgs.

Magnus Prochéus kommer att lämna Wihlborgs senast 21 juni 2021. Nu inleds rekryteringen av en ersättare.

Wihlborgs Fastigheter AB (publ) är ett fastighetsbolag med fokus på kommersiella fastigheter i Öresundsregionen. Fastighetsbeståndet finns i Malmö, Helsingborg, Lund och Köpenhamn. I Malmö, Lund och Helsingborg är Wihlborgs det ledande fastighetsbolaget.

Fastigheternas bokförda värde uppgår till 47,0 Mdkr med ett årligt hyresvärde om 3,4 Mdkr.

Wihlborgs hyr ut 3 300 kvm till Region Skåne i Malmö