Wihlborgs hyr ut i södra Helsingborg – fortsatt fullt uthyrt på attraktivt läge

Efter ett snabbt skifte av hyresgäster är fastigheten Olympiaden 8 i södra Helsingborg med 5 300 m2 fortsatt fullt uthyrd. Vid årsskiftet lämnade Plantagen fastigheten och Wihlborgs har nu hyrt ut lokalerna till två hyresgäster som flyttar in direkt.

Blomsterboda Försäljnings AB är ny hyresgäst hos Wihlborgs och har tecknat ett femårigt hyresavtal om 3 400 m², primärt lagerytor, i Olympiaden 8 med inflyttning 1 januari. Blomsterboda är Sveriges ledande leverantör av fullservice av blomsteravdelningar till dagligvaruhandeln, landets största bukettbinderi och en av landets största odlare av tulpaner.

-       Helsingborg har verkligen etablerat sig som en hubb för logistik och e-handel och vi ser en fortsatt stor efterfrågan på lager- och logistiklokaler här. Det är roligt att vi med kort framförhållning kunnat hjälpa Blomsterboda med lokaler i ett attraktivt kommunikationsläge och timingen är förstås helt rätt när vi hittar en lösning som gör att fastigheten inte står tom en enda dag, säger Ulrika Hallengren, vd för Wihlborgs Fastigheter.

Utöver avtalet med Blomsterboda har Wihlborgs också hyrt ut 1 900 m² i fastigheten till transportföretaget Brinkman Trans-Holland AB med inflyttning 1 februari.

Fastigheternas bokförda värde uppgår till 40,3 Mdkr med ett årligt hyresvärde om 2,9 Mdkr.

Ulrika Hallengren, VD, 040-690 57 95
Thomas Bråhagen, Regionchef, 042-490 46 20