Wihlborgs hyr ut i Köpenhamn

Wihlborgs har tecknat hyresavtal med transportföretaget M. Larsen som hyr hela fastigheten Abildager 16 i Bröndby om totalt 35 000 m2 tomtyta.

I juni 2016 förvärvade Wihlborgs fastigheten, som då var outhyrd. Ett år senare kan M. Larsen flytta in i lokaler om totalt 8 000 m2kontor och lager, med en årshyra motsvarande 7,2 MSEK.

-       Vi ser en positiv utveckling i Danmark. Denna uthyrning är ett tecken på att efterfrågan ökar och bekräftar att det var ett klokt beslut att köpa fastigheten. Här får M. Larsen moderna och ändamålsenliga lokaler på ett bra logistikläge, vilket passar deras verksamhet, säger Anders Jarl, vd på Wihlborgs.

Wihlborgs äger och förvaltar ca 400 000 m2 i Köpenhamnsområdet till ett värde av 4 miljarder SEK.

Wihlborgs Fastigheter AB (publ) är ett fastighetsbolag med fokus på kommersiella fastigheter i Öresundsregionen. Fastighetsbeståndet finns i Malmö, Helsingborg, Lund och Köpenhamn. I Malmö, Lund och Helsingborg är Wihlborgs det ledande fastighetsbolaget.

Fastigheternas bokförda värde uppgår till 31 mdkr med ett årligt hyresvärde om 2,3 mdkr. Wihlborgs är noterat på Nasdaq Stockholm, Large Cap.

Anders Jarl, VD, 040-690 57 10
Arvid Liepe, Ekonomi- och finanschef, 040-690 57 31