Wihlborgs har fullt uthyrt i Magasinet

Jayway och ArjoHuntleigh utökar sina ytor och Getinge flyttar in. Det gör att Magasinet i Nyhamnen i Malmö åter är fullt uthyrt.

Magasinet är som namnet antyder en gammal magasinsbyggnad från början av 1950-talet. Wihlborgs totalrenoverade fastigheten under 2012. Bland hyresgästerna finns ArjoHuntleigh, Jayway och tidigare även LRF Media.

Under 2016 lämnade LRF Media sina lokaler om 1 900 m² på de två översta våningarna, samtidigt som både ArjoHuntleigh och Jayway behövde större lokaler. Genom omflyttningar i huset kunde båda företagens behov tillgodoses och parallellt frigjordes 545 m² där medicinteknikbolaget Getinge kan flytta in i januari 2018.

-       Detta är ett resultat av nära samarbete och kontinuerlig dialog mellan oss och hyresgästerna. Det är glädjande när våra kundföretag växer och vi försöker alltid hitta smidiga lösningar för dem. Vi är givetvis också glada att kunna välkomna Getinge till Wihlborgs, säger Anders Jarl, vd för Wihlborgs Fastigheter.

Anders Jarl, vd, 040-690 57 10
Lennart Jönsson, senior advisor, 040-690 57 35

Wihlborgs delårsrapport januari-mars 2024 presenteras den 23 april - inbjudan till presentation

Wihlborgs hyr ut 4 800 kvm på Ideon i Lund